Email marketing – når du vil øge din konvertering

13 February 2020
Astrid Pedersen
Email marketing - når du vil øge din konvertering

Hvis du føler at din virksomhed hænger lidt i bremsen når det handler om online salg og lead generering, kan du øge såvel besøgs frekvensen som konverterings raten betragteligt med den rette online marketing strategi. Og denne strategi kan med fordel inkludere email marketing.

Hvorfor benytte email marketing?

Email marketing er en af de mest effektive måder hvorpå du kan nå såvel potentielle som eksisterende kunder. Ved hjælp af målrettede nyhedsbreve, sendt digitalt som email, kan du nå et skridt tættere på nye og eksisterende kunder end du kan med annoncer og display reklamer. Du kommer nemlig helt ind i kundernes email inbox – og hvis du kan fange din målgruppe med et spændende og vedkommende emne, øger du dine chancer for såvel trafik på din hjemmeside som for den ønskede konvertering.

Med email marketing kan du på effektiv vis kommunikere, tilbud, kampagner og særlige ydelser til medlemmerne på din mailing liste. Alle undersøgelser viser, at leads genereret via links i nyhedsbreve har langt større sandsynlighed for at konvertere end leads som kommer ind på din side via reklamer.

Du kan således øge sandsynligheden for at nå dine mål ganske betragteligt, hvis du vælger at benytte dig af email marketing som en bærende del af din online markedsførings strategi. Og email marketing kan hurtigt vise sig at give dig den bedste ROI (Return On Investment) i forhold til andre online markedsførings metoder.

Hvem kan hjælpe mig med effektiv email marketing?

Det er selvfølgelig aldrig en god idé hovedløst at sende nyhedsbreve ud til højre og venstre. Du har brug for en bæredygtig strategi, som involverer segmentering og automatisering – og her kan du få den bedste hjælp hos det danske online marketing bureau Adtimize.

Vil du vide mere om email markedføring, så klik ind på Adtimize.dk og bliv klogere.

More articles