Rydning af dødsbo ved professionel marskandiser

12 January 2021
Astrid Pedersen

editorial

Har du netop mistet en person, som stod dig nær, og er du ansvarlig for at rydde op i vedkommendes sidste bolig? Så er det en god idé at få hjælp hos en marskandiser. Du bør altid vælge en marskandiser som har særlig autorisation til vurdering og tømning af dødsbo – så er du nemlig garanteret at alt går efter bogen.

Hvordan foregår rydning af dødsbo?

Når du kontakter en professionel marskandiser som har speciale inden for rydning af dødsbo kan du regne med en respektfuld og diskret behandling.

Din marskandiser vil hjælpe dig med alt det som kan virke svært og uoverkommeligt, og sørge for at få dødsboet systematiseret så det hele bliver langt mere overskueligt for dig. Dette foregår rent praktisk således at I sammen vil gennemgå alle effekter i dødsboet og sørge for at disse bliver mærket op.

I kan for eksempel aftale at visse effekter skal bortskaffes via genbrugs pladsen, andre doneres til velgørende formål, og at effekter som repræsenterer en monetær værdi kan opkøbes af marskandiseren eller videresælges via auktion. Du bestemmer selvfølgelig helt selv hvilke effekter du selv ønsker at beholde.

Din marskandiser er 100% behjælpelig med bortskaffelse af samtlige effekter på behørig vis, og rydder selvfølgelig pænt op efter sig. Alt hvad der handler om økonomi aftales på forhånd således at I begge er afklarede med eventuel pris på rydning af dødsbo – eller pris for opkøb af samme – helt fra begyndelsen. Aftalen nedfældes i en kontrakt, og alle overførsler ordnes med det samme.

Hvem kan hjælpe med rydning af dødsbo i København?

Hvis din kære afdøde var bosat i eller i nærheden af København kan du med fordel vælge Marskandiseren i Store Kongensgade som din marskandiser når dødsboet skal ryddes. Du kan læse mere om Marskandiseren i Store Kongensgade og kontakte marskandiser direkte via hjemmesiden https://www.dødsbo-rydning.dk/ 

More articles