Sådan sørger du for, at kunderne husker dig som firma med speciale i lakering

Sådan sørger du for, at kunderne husker dig som firma med speciale i lakering

Du spidser nok lige øjne og finder blokken frem til at tage noter nu, hvis du ikke ligefrem gemmer artiklen her som foretrukne, for vi har nogle gode fifs til, hvordan du kan blive husket bedre end de andre firmaer, der arbejder med lakering, så kunderne altid vil vælge dig.

Og vil du høre det bedste af det hele?

Det koster faktisk ikke særligt meget, og det hele ligger i detaljerne.

Selvfølgelig er det virkelig vigtigt, at man har et godt brand, måske en maskot, en visuel identitet, et logo, dygtige medarbejdere, god ledelse og alle de andre overordnede ting, som gør en virksomhed til en virksomhed.

Man kan lave mange overordnede og dybdegående analyser af, hvordan kunderne opfatter en som virksomhed, og det er da værd at lave den slags markedsanalyser, når der er tid til det, eller man kan få andre til det, og sø forsøge at implementere nogle forskelle, man kan gøre, så man kan prioritere de områder, som kunderne fremhæver.

Men du skal faktisk helt ned i det små for at dreje på nogle minimale parametre, som gør, at kunderne husker de fremfor i de andre i forbindelse med lakering.

Tænk på de gamle landsbysamfund, hvor man havde tid til en snak med alle de erhvervsdrivende, og hvor man var på fornavn med hinanden.

Den slags har vi af gode grunde ikke tid til nu om dage, men faktisk elsker kunderne de firmaer, som gør det lidt ekstra ud af sig selv og ser kunderne i øjnene.

Det betyder ikke, at du skal indstudere dine medarbejdere i at tale om dagen og vejen – eller sygdomme – med kunderne, men selvom de moderne kunder er flygtige, så elsker de, når man lige tager sig tid til at snakke med dem.

En anden helt specifik ting, du kan gøre, når du er færdig med en lakeringsopgave, kan være, at du sammen med fakturaen sender et lille stykke slik med uden at have sagt det og selvfølgelig uden beregning.

Ikke alene gør det, at kunden bedre husker regningen og sørger for at få den betalt, men det vil bringe et smil på læben hos dem, om de kan lide eller tåle snacken – for de er vil med den ekstra indsats, der blev lagt i at sende den faktura.